n/a

Bruggen naar Succes is een manier om het lezen, schrijven en leren te verbeteren. Het uitgangspunt is visualiseren.

Iedereen kan visualiseren, we hebben alleen niet geleerd het toe te passen op het lezen en schrijven. Visualiseren is een vaardigheid die alle mensen van nature hebben. Visualiseren van taal wordt ook wel woordherkenning genoemd.

Deze methode, ontwikkeld door Olive Hickmott, leert je o.a. hoe je woorden in je visuele geheugen kan opnemen. Je lezen, schrijven, concentratie, geheugen en helderheid van geest kan je hierdoor verbeteren.  De focus ligt op het leren van vaardigheden voor visueel leren en hoe je je energie kunt beheren. Door voorbij eventueel aanwezige diagnoses van leerproblemen te kijken en de nadruk te leggen op wel aanwezige fantastische vaardigheden overkom je beperkende symptomen.

Wat deze methode anders maakt is:

  • het bouwt aan de kracht van het individu
  • het leert ouders hoe hun kinderen visueel leren en hoe ze in de war kunnen raken
  • het is gebaseerd op hoe succesvolle mensen leren
  • het haalt vaardigheden van lesgeven en leren uit elkaar
  • het erkent een kindgerichte benadering, en haalt de focus weg van wat niet werkt
  • het erkent de noodzaak het gehele gezin te betrekken
  • het verklaart hoe stress in verband staat met leerproblemen
  • het geeft weer hoe anders leren geen leerproblemen hoeft te geven
  • het biedt 26 eenvoudige vaardigheden die voor iedereen van onschatbare waarde zijn, maar speciaal voor hen die op de proef gesteld worden met lezen en schrijven, rekenen, concentratie, geheugen en helderheid van geest
  • het biedt nieuwe ideeën voor het gehele spectrum van leerproblemen, van een simpele tegenzin voor lezen of rekenen tot specifieke leerproblemen zoals dyslexie, dyspraxie, ADHD, dyscalculie, Asperger, Autisme en meer.

Hoe gaat het in de praktijk in zijn werk

In het eerste consult (ca. 1 1/2 uur) wordt de vraag en voorgeschiedenis besproken en een aantal zaken uitgetest m.b.v. spiertest. Zo nodig worden blokkades die lezen, schrijven, rekenen belemmeren verwijderd. Aan de hand van het werkboek wordt de methode uitgelegd en geoefend. Het is belangrijk dat , één of beide ouders meedoet en op deze manier thuis verder kan oefenen met het kind. Vervolgens gaat het kind dagelijks 10 minuten oefenen met de methode, na ongeveer 4 weken is het visualiseren van woorden geautomatiseerd. Wekelijks is er mail of Skype contact over de vorderingen en eventuele vragen. Na 4 weken is er een 2e afspraak in de praktijk om de vorderingen te evalueren en zo nodig verder aan te passen met nieuwe oefeningen.

Neem gerust contact op en informeer vrijblijvend naar de mogelijkheden of maak direct een afspraak voor een gratis kennismakingsgesprek.

Ieder kind, ieder gezin, iedere situatie en iedere hulpvraag is uniek!